09050942046
جشنواره ملی حضرت علی اکبر علیه‏ السلام (بخش جوان و کارآفرینی – سال 1392)

جشنواره ملی حضرت علی اکبر علیه‏ السلام (بخش جوان و کارآفرینی – سال 1392)

جشنواره ملی افسران جنگ نرم (اسفند 1394)

جشنواره ملی افسران جنگ نرم (اسفند 1394)

اخبار همایش ها و کارگاه ها

خانه / همایش ها و کارگاه ها / همایش روان شناسی مدرسه (آبان ۱۳۹۴)

همایش روان شناسی مدرسه (آبان ۱۳۹۴)


جمعه , 6 نوامبر 2015
 


اولین همایش روان شناسی مدرسه به همت انجمن علمی روان شناسی تربیتی ایران در نهم آبان ماه در دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید. در این همایش بیش از ۸۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شد و هیأت داوران پس از سه مرحله ارزیابی، ۱۲۰ مقاله علمی را در قالب ارائه به صورت شفاهی و پوستر انتخاب کردند.

در ابتدای این همایش دکتر غلامعلی افروز رئیس همایش و استاد ممتاز دانشگاه تهران، دکتر فریبرز درتاج دبیر همایش و استاد دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر اللهیاری رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و خانم دکتر شکوه نوابی نژاد قائم مقام شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

مرکز مشاوره فرهیختگان جوان علاوه بر همکاری در اجرای مراسم با دبیرخانه همایش، دو مقاله علمی نیز به صورت شفاهی ارائه داد. جناب آقای زارعی معاون اجرایی مؤسسه فرهیختگان جوان به همراه جناب آقای رضایی (پژوهشگر مؤسسه) طی مقاله ای با عنوان “فراگیران شبکه و ضرورت توجه به پارادایم ارتباط گرایی در عصر جدید” به تشریح تاثیر ابزارهای فناوری اطلاعات در حوزه آموزش پرداختند. آقای رضایی در ابتدا به ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و عصر شبکه اشاره کرده و افزود که یادگیرندگان در عصر جدید، شبکه ای شده اند و از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباط استفاده می کنند. این تغییرات ایجاب می کند تا رویکردهای آموزشی متناسبی اتخاذ شود. وی در این مقاله بر اساس نظریه ارتباط گرایی زیمنس درصدد پاسخ گویی به چالش های عصر فناوری اطلاعات در نظام آموزشی برآمده و یک الگوی طراحی آموزشی، بر مبنای این نظریه ارائه کردند.

جناب آقای شهبازی (معاون تحقیق و توسعه مؤسسه) و جناب آقای حسینی (پژوهش گر مؤسسه) نیز طی مقاله ای با عنوان “مروری بر سبک های یادگیری و کاربردهای آن” به تشریح سبک های مختلف یادگیری در زمینه آموزش پرداختند. در این مقاله هشت سبک یادگیری تشریح شد. ایشان در ابتدا به تبیین مفهوم دقیق سبک یادگیری پرداخته و عنوان کردند که فراگیران با شناخت سبک یادگیری خود می توانند فرآیند یادگیری خود را بهبود بخشند. همچنین مدرسان نیز می توانند با استفاده از مفهوم سبک های یادگیری به تسهیل و توسعه یادگیری یادگیرندگان از طریق طرح ریزی نحوه تدریس خود بپردازد.

مؤسسه هدایت فرهیختگان جوان در حاشیه این همایش، ضمن برگزاری دو کارگاه علمی، مجموعه ۹۷ جلدی دانشنامه های “معرفی رشته های دانشگاهی” و مجموعه کتاب های “آنچه پیش از ورود به دانشگاه باید بدانیم” را در معرض دید علاقه مندان به حوزه دانش و متولیان امر آموزش قرار داد.







   نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha