کانون ارزیابی و توسعه

سه شنبه , ۲ بهمن ۱۳۹۷

کانون ارزیابی، که نخستین بار در شرکت مخابرات آمریکا (AT&T) مورد استفاده قرار گرفته است، ابزار مفیدی برای ارزیابی کارکنان است.

کانون ارزیابی، نوعی تفکر و روش نظام‌مند است که به واسطه آن، شایستگی‌های افراد جهت استخدام، ارتقاء و یا توسعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در پاره‌ای از موارد کانون ارزیابی ماهیت توسعه‌ای می‌یابد. چرا که هدف آن، گردآوری و تحلیل اطلاعات به منظور پشتیبانی از توسعه شخصی و شغلیِ فرد ارزیابی شونده دنبال می‌شود.

کانون ارزیابی و توسعه فرهیختگان جوان

موسسه هدایت فرهیختگان جوان با اتکا بر پیشینه علمی-پژوهشی خود در حوزه مدیریت منابع انسانی اقدام به راه‌اندازی کانون با دو هدف ارزیابی و توسعه نموده است.

کانون‌ ارزیابی: به کانون‌هایی اطلاق می‌شود که برای تصمیم‌گیری در مورد استخدام یا ارتقاء طراحی می‌شوند. هدف کانون ارزیابی، ممکن است ارتقای درونی و یا استخدام بیرونی باشد.

کانون توسعه: به کانون‌هایی اطلاق می‌شود که برای شناخت نقاط قوت و نقاط قابل توسعه فرد تشکیل می‌شوند. این کانون‌ها، ابزارهایی تشخیصی هستند که با کمک آن‌ها افراد بر توسعه شایستگی‌های خود متمرکز می‌شوند.

کانون ارزیابی و توسعه فرهیختگان جوان تحت نظر دکتر میرعلی سید نقوی (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)) و به همت پژوهشگران برترین دانشگاه‌های کشور از حوزه‌های مختلف علم مدیریت و روانشناسی طراحی گردیده و هم اکنون در حال خدمت رسانی در راستای توسعه و تعالی نیروی انسانی در کشور است.

ابزارهای مورد استفاده در کانون ارزیابی و توسعه فرهیختگان جوان عبارتند از:

برخی از قابلیت‌های کانون ارزیابی و توسعه فرهیختگان جوان عبارتند از:

اولویت‌بندی و بارگذاری مدارک