بررسی آسیب های فناوری های نوین ارتباطی در یادگیری تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی پسرانه شهر مرند ازنظر معلمان دوره، در سال تحصیلی 93-94

سه شنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

چکیده

مقاله حاضر به منظور بررسی آسیب های فناوری های نوین ارتباطی در یادگیری تحصیلی دانش آموزان پسرانه شهر مرند در سال تحصیلی 93-94 انجام گردید. روش تحقیق این مطالعه ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (همبستگی) و ازنظر هدف کاربردی بود و جامعه آماری این مقاله، کلیه معلمان پایه های پنجم و ششم ابتدایی شهر مرند به تعداد 138نفر که در سال جاری مشغول به خدمت بودند میباشد که به دلیل کم بودن جامعه آماری و بالا بردن روایی و اعتبار تحقیق نمونه گیری انجام نگردید لذا حجم نمونه برابر با جامعه آماری بود. گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با 27سال در 5بخش صورت گرفت که روایی ساالات پرسشنامه، توسط اساتید راهنما و متخصصین گروه پژوهش علوم تربیتی آموزش و پرورش صورت گرفت و پایایی پرسشنامه هم با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت طوری که ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.76به دست آمد که پایایی پرسشنامه را تأیید میکند. برای تجزیه و تحلیل آماری پژوهش حاضر از روش های توصیفی (میانگین، انحرا معیار) و استنباطی (آزمون ویلکاکسون) در نرمافزار SPSS استفاده گردید.

نتایج پژوهش حاضر بیانگر آن است که بین فناوری های نوین ارتباطی و یادگیری تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. کلیدواژه ها: سبک مدیریت، رهبری فناوری، فناوری آموزشی، فناوری اطلاعات و ارتباطات.