مشارکت موسسه هدایت فرهیختگان جوان با چهارمین جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم

یکشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۵

به گزارش روابط عمومی موسسه هدایت فرهیختگان جوان، اختتامیه چهارمین جشنواره افسران جوان جنگ نرم که با محوریت اقتصاد مقاومتی و به‌همت ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان برگزار شده بود، یک‌شنبه ۸ اسفندماه با معرفی نفرات برتر در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان به کار خود پایان داد.

دریافت ۱۵۰ مقاله در چهارمین جشنواره افسران جنگ نرم

در این مراسم امین بیات، رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان اظهار کرد: فراخوان اولیه این جشنواره از مردادماه سال‌جاری اعلام شده که گفتمان‌محوری پایه اصلی برگزاری این جشنواره بود.

بیات با اشاره به ارسال ۱۵۰ مقاله از سراسر کشور با محوریت اقتصاد مقاومتی و دیگر موضوعات جشنواره افسران جوان جنگ نرم، گفت: همچنین ۱۰۰ پوستر، کاریکاتور و آثار مرتبط دیگر نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره در عرصه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و تولید محتوا گامی برداشته باشد.

ضرورت حضور افسران جنگ نرم در عرصه فرهنگی

در این مراسم حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: سیره فاطمی باید مبنای زندگی ما در جامعه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن کریم ما را از پیروی کفار نهی کرده است، گفت: زمانی که ما قرآن را روی زمین گذاشته و از کفار تبعیت کنیم، یعنی نفی جهاد کبیر انجام شده است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جنگ نرم جنگ تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها است، تصریح کرد: موضوع شکستن سروری و آقایی دلار پیش از اقتصادی بودن آن، فرهنگی است و افسران جوان جنگ نرم می‌توانند در این حوزه حضور موثری داشته باشند.

عباسی با تاکید بر اینکه ادعای استقلال به معنای انزوا نیست، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با فرمانده‌هان سپاه در ۲۸ شهریورماه سال‌جاری فرمودند که اگر مردم و مسئولان اقتصاد مقاومتی را به نحوه احسن اجرا و کشور را از شر جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و آقایی و سروری دلار را در زندگی مردم بشکنند، کشور را نجات داده و برای دیگران نیز الگو می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه هدایت فرهیختگان جوان در پایان این مراسم از محمدعلی خلجی از استان تهران با عنوان نفر برگزیده بخش کاریکاتور، مرتضی نجار از استان گلستان به عنوان برگزیده بخش پوستر، ابراهیم معصومی از استان آذربایجان شرقی برگزیده‌ بخش پوستر و حبیب الله علیزاده از استان گلستان نیز برگزیده بخش پوستر، رحیم نوروزی از استان تهران، سید احمد موسوی از استان زنجان و حمید گنجایش از استان اصفهان در بخش مقاله، علی اولیایی در بخش موشن‌گرافی نیز از شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی به عنوان نفرات برتر تقدیر شد.

یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم با محوریت اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مقاله، فیلم کوتاه، انیمیشن،پوستر، کاریکاتور و عکس در عناوین ذیل برگزار شد:

اقتصاد مقاومتی از منظر منابع اسلامی واندیشه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای

اقتصاد مقاومتی؛ صرفه جویی و جلوگیری از اسراف و تجمل گرایی و تبذیر و توجه به الگوی مصرف

اشتغالزایی و ارتقاء فرهنگ کار

موانع تحقق اقتصاد مقاومتی

نظام بانکی در خدمت یا در برابر اقتصاد مقاومتی

راه حقیقی برون رفت از تحریم؛ دیپلماسی اقتصادی، پیمان های پولی دو جانبه و ...

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی

بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی

آسیب های اقتصادی شبکه های اجتماعی خارجی

شایان ذکر است کتاب چکیده مقالات همایش توسط انتشارات موسسه هدایت فرهیختگان جوان چاپ شده و در اختتامیه جشنواره نیز  با حضور مسئولین جشنواره رونمایی شد.

[gallery size="full" ids="1107,1106,1105,1104,1103,1099,1100,1101,1102"]