09050942046
برگزاری دوره آموزشی تربیت مشاور تحصیلی و شغلی در ساری

برگزاری دوره آموزشی تربیت مشاور تحصیلی و شغلی در ساری

دوره آموزشی تربیت مشاور تحصیلی و شغلی در کرج برگزار شد

دوره آموزشی تربیت مشاور تحصیلی و شغلی در کرج برگزار شد

حضور موسسه هدایت فرهیختگان جوان در سومین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی


شنبه , 27 اکتبر 2018
 


به گزارش خبرگزاری همسو،سومین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی ازپنج شنبه ۲۶مهر در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران،واقع دربوستان گفتگو آغاز به کار کرد.این نمایشگاه که تا بیست و نهم ماه جاری ادامه داشت،با حضور یونس فروزان،رییس سازمان فضای مجازی تهران بزرگ،نخبگان،پژوهشگران،مخترعین تکنولوژیهای آموزشی،مدیران فروش و جمعی از علاقمندان رسما افتتاح شد.
تکنولوژی آموزشی،یک روش اصولی و منطقی برای حل مشکلات آموزشی و برنامه ریزی درسی است که با نوعی تفکر منظم و علمی همراه است.باید توجه داشته باشیم با اینکه استفاده از وسائل سمعی و بصری و کاربرد رسانه ها در همه ی مفاهیم و تعاریف تکنولوژی آموزشی مستتر است،اما هیچ یک از سیستمهای پذیرفته شده ی تکنولوژی آموزشی،وسائل و رسانه ها را هدف نمی دانند و آنها را صرفا ابزاری برای عمومیت دادن و زودتر به نتیجه رسیدن تلقی می کنند.بنابراین ،هدف اصلی تکنولوژی آموزشی رسیدن به آموزش موثرتر و در نهایت افزایش کیفیت و کمیت یادگیری است.
خبرنگار همسونیوز،در خلال سومین نمایشگاه تکنولوژِی آموزشی که در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد،با چند تن از مسولین غرفه های مختلف گفتگوهایی انجام داده است که در ادامه ،بخش چهارم(بخش پایانی) آنرا می خوانید.

موسسه هدایت فرهیختگان جوان/سامانه هشت
گفتگوبا سیدعلیرضا معنوی/مدیرفروش

مؤسسه هدایت فرهیختگان جوان، به عنوان یکی از اولین مراکز علمی است که از سال ۱۳۸۶ تا کنون با بهره گیری از نخبگان علمی کشور و به صورت متمرکز در عرصه ی شناسایی و هدایت استعدادهای افراد در دو سطح فردی و سازمانی فعالیت و دستاوردهای قابل توجهی داشته است.
سیدعلیرضامعنوی درباره ی سامانه ی هدایت شغلی-تحصیلی هشت گفت:این سامانه با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران موقعیتی را برای دانش آموزان مهیا کرده است که در وهله اول،خود را بشناسند و در ادامه، با توجه به ویژگی­های شخصیتی خود، شغل و رشته تحصیلی مدنظر را از میان مشاغل بازار کار و رشته های موجود دانشگاهی انتخاب نمایند همچنین با مشکلات تصمیم­ گیری شغلی خود آشنا شده و به کمک مشاور،آنها را رفع نمایند.
مدیریت فروش موسسه هدایت فرهیختگان جوان،در ادامه با اشاره به آزمونی که بر اساس سه مولفه ی اساسی در ابتدای امر توسط سامانه ی هشت از متقاضیان گرفته میشود،گفت:این سامانه در ابتدا بر اساس سه مولفه اصلی علاقه،توانایی و ارزشها،از افراد آزمون جامعی می گیرد که ادامه ی روند هدایت و مشاوره ی افراد بر اساس آن انجام می شود.
وی در ادامه به ارزیابی دسته های مختلف مشاغل اصلی توسط این موسسه، اشاره کرد و افزود:بانک اطلاعات مشاغل که شامل ۱۲۰۰ دسته شغل اصلی می باشد،توسط بیش از صد پژوهشگر برتر،طی چهارسال با دقت ارزیابی شدند.ارزشیابی های انجام شده،این امکان را فراهم کردند که در نهایت می توان از طریق سامانه ی هشت،به هر فرد ۶۰ شغل پیشنهاد داد.این امر از انتخاب اشتباه رشته وپیامدهایی که مشکلات تغییر رشته به دانشجویان تحمیل می کند،جلوگیری می کند.
معنوی در ادامه ضمن اشاره به فرایند نشستهای متعددی که مشاوران موسسه هدایت فرهیختگان جوان با متقاضیان دارند،تاکید کرد:افراد در جلسات پایانی مشاوره،خودشان نهایتا به دو یا سه شغل اصلی می رسند و اصلا به این صورت نیست که این موسسه برای کسی انتخاب رشته کند،بلکه درهایی به روی او باز میشود و فرد با آگاهی و اطمینان به سمت مسیر دلخواهش هدایت می شود.
سیدعلیرضا معنوی در پایان با اشاره به میزان بالای رضایت متقاضیان استفاده از سامانه هشت گفت:تا کنون آزمونهای سامانه ی هشت،برای بالغ بر سی هزار نفر انجام شد که به گفته ی این افراد،نتایج بسیار راضی کننده و قابل قبولی به همراه داشت.

لینک اصلی خبر







   نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha